marți, 4 august 2015

Păstura-o modalitate sănătoasă pentru detoxifierea organismului

                  Am acceptat de curând să particip la campania de testare a păsturii de la Apiland și datorită acesteia m-am îmbogățit cu noi cunoștințe legate de nutriție și am înțeles importanța detoxifierii. La anumite perioade de timp este indicat să ne schimbăm stilul alimentar, chiar și pentru câteva zile. În continuare, voi prezenta doar câteva dintre beneficiile păsturii, denumită și "pâinea albinelor" (cuvântul păstură provine din latinescul "pastus" care înseamnă hrană, pășune):
  •  Este un produs care acoperă toată gama de recomandări ale polenului, dar are o acțiune mult mai rapidă și puternică.
  •  Conține o mare varietate de minerale, precum și fier, cobalt, fosfor și calciu, potasiu, vitamine din grupa B, seleniu.
  •  Este un remediu pentru fumători și consumatorii de alcool, deoarece conține seleniu.
  •  Ajută la combaterea stresului, depresiei și reglarea greutății.
  •  Este indicată în alimentația copiilor anemici.
  •  Reprezintă un tonic antistres ( în caz de oboseală cronică, stres, afecțiuni vasculare, digestive, pulmonare, reumatice).
  •  Datorită acidității ridicate se asimilează ușor în organism. 
  •  Reface celula hepatică ( în caz de hepatită cronică, ciroză).  Deci se poate folosi și după un consum îndelungat de medicamente.
  •  Ajută la creșterea imunității, ameliorarea stării de oboseală și creșterea gradului de adaptare a organismului la situațiile critice.
  •   Recomandată și persoanelor care suferă de tulburări ale tubului digestiv.
  •   Previne dezvoltarea tumorilor.
  •   Protejează și regenerează pielea.
  •   Are un rol important în detoxifierea organismului.






            De asemenea, păstura se poate folosi și extern. Am preluat o rețetă de pe internet antiacnee ce conține miere și păstură:            
           " Ingrediente: 2 linguri de miere (de preferat miere de salcâm), 1 lingură de păstură. Păstura trebuie păstrată în frigider, în recipiente de sticlă, bine sigilate!
             Mod de preparare:  Se amestecă mierea si păstura până se obține o pastă omogenă. Vă recomand ca ingredientele să fie la temperatura camerei, pentru a se realiza mai ușor amestecul. Pe fața bine curățată în prealabil, se aplică masca și se lasă să acționeze circa 20- 30 de minute. Masca se va îndepărta cu apă călduță, prin mișcări circulare, fără a exercita presiune asupra feței. Se usucă fața cu ajutorul unui prosop de bumbac sau a unui șervet de hârtie, prin tamponare.
             Masca are și un efect astringent, datorită păsturii, ceea ce va ajuta și la diminuarea mărimii porilor dilatați."
             Eu nu am încercat rețeta pentru că nu am acnee, dar m-am gândit că poate fi de folos, mai ales că nu prea sunt rețete cosmetice cu păstură.
            Conform site-ului www.reteteverzi.ro, păstura se află pe lista superalimentelor (alimente cu proprietăți excepționale). Produsele apicole sunt primele pe listă. 
            Atenție!!! Persoanele alergice la polen și diabeticii nu pot consuma păstură. 
            Nu pot spune decât că păstura am primit-o într-un moment oportun, pentru că într-adevăr vreau să mă refac după o perioadă destul de stresantă din punct de vedere intelectual. Și vreau să mă adaptez și la variațiile de temperatură, mai ales să-mi ajut organismul să reziste la caniculă. Profit de faptul că păstura îl ajută să se adapteze la situații critice. 
            De o săptămână consum câte o linguriță  dimineața pe stomacul gol. Gustul este acrișor, dar m-am obișnuit repede. Țin păstura sub limbă până se dizolvă. Pentru că privesc lucrul acesta drept o detoxifiere, am ales să consum cât mai multe lichide (limonadă îndulcită cu miere, pepene, suc de morcovi, compot, supretc) și cât mai multe fructe și legume. Mă simt EXCELENT! Mai ales că mă bucur în continuare și de beneficiile lăptișorului de matcă Apiland.



            Am remarcat că nu doar combinația lăptișor de matcă si miere face bine tenului, ci și lăptișorul de matcă aplicat pur pe arsurile solare.  Acestuia i-am făcut review AICI.
           Sunt extrem de norocoasă că mă pot bucura de avantajele produselor apicole, pe care le recomand călduros! 
 



 


       

          
 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu