miercuri, 25 decembrie 2013

Ce stim despre phenoxyethanol?

       
        Functii:ingredient parfum, conservant
        Conform descrierii de pe site-ul www.alegesanatos.ro, acesta este:
  • lichid uleios, usor vascos cu miros discret asemanator cu cel al trandafirului
  • previne sau intarzie cresterea microbiana protejand astfel cosmeticele de la alterare
  • se regaseste, in mod natural, in ceai verde
  • alternativa la parabeni  
 
     Poate cauza: alergii/imunotoxicitate, toxicitate la nivelul organelor, iritatii(piele, ochi, plamani).

     Conform Directivei UE 1223/2009, acest ingredient poate fi folosit drept conservant in  concentratii de pana la 1%.
       Eu mi-am cumparat de curand Apa de trandafiri Naturalis de la Catena. Am dat 19 lei si are 330 ml, iat valabilitatea este de 2 ani. Cam mult pentru o apa de trandafiri!!!! Spre deosebire de cea de la Adams Cosmetics (careia i-am facut review aici si e luata din Plafar, dar la o cantitate mai mica si mai scumpa), aceasta are si cativa iritanti, iar la coada listei este PHENOXYETHANOL-UL. Desi amandoua sunt ape de trandafiri, am o constatat o diferenta legata de miros. E posibil ca la cea de la Catena sa contribuie si acest conservantm care are miros de trandafir, ingredientul principal fiind deja apa de trandafiri.

          Deci, ne ferim de parabeni si dam peste alte ingrediente suspecte, indiferent ca sunt cumparate din farmacie sau nu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu