joi, 22 august 2013

Ingrijirea tenului uscat

    O sa realizez acest articol, bazandu-ma pe experienta mea personala. Eu am tenul uscat si sensibil. Asa il are si mama si sora mea. Deci chiar exista si o cauza genetica. Am inteles ca iti poti da seama ce tip de ten ai, dimineata, cand te trezesti. Daca iti freci putin fata si aceasta fasaie, categoric ai un ten uscat. Este lipsit de sebum, de aceea cosurile apar mai greu. 
  Un lucru deranjant este ca apar acele cojite inestetice, ca si cand fata s-ar descuama. Mie imi apar iarna, deasupra nasului. Chiar daca folosesc o crema foarte grasa, ele tot se vad. Fondul de ten abia se "prinde" de fata, atat de inestetice sunt. 
 Iarna trecuta am folosit crema Apidermin, speciala pentru tenuri uscate si foarte uscate, careia i-am facut review aici. Este destul de grasa, poate  fi folosita ca baza de machiaj, dar trebuie asteptat cam jumatate de ora sa intre in piele, apoi se poate aplica fondul de ten. Chiar tine de cald tenului. Foloseam Fondul de ten calmant de la Avon sau Maybelline Affinitone. Sunt bune pentru tenul uscat. Cel de la Avon nu prea imi prieste, oricat de bine ar intra crema in piele..Cojitele tot se vad cu fond de ten, parca mai rau. 
  Vara asta am folosit pentru prima data o crema BB. Nu are acoperire mare, ceea ce e ok, pentru ca am un ten curat, fara pete, cosuri. Aceasta este crema BB Ideal Flawless de la Avon. Este si crema hidratanta, dar si fond de ten. Oricum, fiind vara, acele cojite nu au mai aparut. 
  Legat de curatarea tenului pot spune ca de 2 luni ma spal cu apa minerala si chiar se vad imbunatatiri. Inainte, imi clateam fata cu ceai de musetel(timp de 7 ani am folosit ceaiul pentru fata), dar si apa de la robinet. Cred ca si apa de la robinet e o cauza a uscaciunii pielii mele. Asa ca am renuntat la ea. 
  Folosesc uleiuri cat mai variate (argan, migdale, avocado, catina, samburi de caise, masline,etc). Cel de cocos e mult prea gras chiar si pentru un ten uscat. Il folosesc pentru par. Vestea buna e ca aceste uleiuri pot fi folosite fara probleme, pentru ca nu blocheaza porii. Tenul uscat absoarbe ca un burete substantele nutritive. Pot fi aplicate direct, singure sau amesctecate intre ele dupa bunul plac sau se poate pune cate o picatura in crema de zi/noapte.
  O singura data mi-am preparat acasa apa de trandafiri si a fost geniala. Nu prea am incredere in cea din magazin, pentru ca mai contine si alte ingrediente si mi-e teama ca ma irit.
  Imi fac exfoliere doar o data pe saptamana, pentru ca nu e indicat de mai multe ori. Folosesc argila albastra destul de des. Mai am in casa si masti pentru fata de la Planet Spa-Avon(lotus, ginseng si masline). Mie mi s-au potrivit si nu mi-au cauzat iritatii.
 Se spune ca tenul uscat se rideaza cel mai repede. Este un mit. Toate tipurile de ten se rideaza, dar acesta, fiind lipsit de sebum, sa impresia de riduri accentuate. De aceea, un ten gras este mai "camuflat". 
  Sunt de parere ca o ingrijire corecta si din timp, poate preveni aparitita ridurilor. 


 Mai jos, o sa postez o fotografie referitoare la tipul de piele si uleiuri. Site-ul este scris in dreapta jos.


  Dupa cum se vede, uleiurile pentru ten gras sunt trecute si la cel uscat. Deci cam toate uleiurile sunt tolerate de tenul uscat.

2 comentarii:

  1. I love facial oils ;)

    I follow you beautiful blog. I hope you will follow me back and I will wait for you in my blog www.gabusiek.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere