duminică, 18 august 2013

Proprietatile uleiului de avocado



Proprietatile uleiului de avocado: emolient, catifelant, penetrant, cicatrizant; hidrateaza si inmoaie pielea, atenueaza reactiile infalamtorii, regleaza permeabilitatea celulara, asitent la bronzare, hranitor si regenerant al parului.
Recomandari: ten matur, ridat, devitlizat, ten uscat sau descuamat, ingrijirea gatului si decolteului, piele sensibila, fragila, ingrijirea zonei ochilor, cicatrici si mici imprefectiuni ale pielii, vergeturi (preventiv si curativ), transportarea mai adanca in piele a diverselor active cosmetice, regenerarea parului uscat, deteriorat, afectat de chimicale, prevenirea caderii parului.


Uleiul de avocado este un ulei mono-saturat, de culoare verde-masliniu, cu o textura densa si o aroma dulce, ca de nuca.
O sursa bogata de vitamina A si D, uleiul de avocado este usor absorbit de piele si hidrateaza in profunzime, ceea ce il recomanda ca un ingredient de baza in produsele pentru ingrijirea pielii mature sau uscate.

Uleiul de avocado este bogat in sterolini (denumiti steroizi ai plantelor), substante reputate pentru efectul lor de a atenua petele produse de varsta sau de expunerea la soare, cicatricile. Uleiul de avocado mareste in mod seminificativ si superior altor uleiuri vegetale productia de colagen din piele, care dupa cum stim, se diminueaza in cantitate odata cu varsta, ducand la imbatranirea pielii si aparitia ridurilor. Nu este de mirare ca uleiul de avocado este folosit pentru a contracara efectele imbatranirii, direct aplicat pe piele sau inclus in produsele anti-ageing.

Folosirea uleiului de avocado pentru par poate aduce multiple beneficii. Este unul dintre cele mai bune uleiuri care pot fi folosite pentru hranirea, dar mai ales pentru stimularea cresterea parului.

Uleiul de avocado contine o cantitate mare de nutrienti necesari: proteine, vitamina A, D, E, B6, magneziu, cupru, fier, acid folic si amino-acizi, fiecare dintre acestia cu un rol esential in cresterea si hranirea firului de par. Adaugand la acestea continutul de lecitina care il face sa penetreze usor, precum si ecranul UV pe care il ofera, uleiul de avocado se dovedeste a fi un favorit al industriei cosmetice cand vine vorba de produse pentru ingrijirea si tratarea parului.


Cum folosesc eu acest ulei:
  • Este excelent pentru tenul meu uscat, dar am momente cand imi place sa il folosesc doar pentru zona ochilor. Intra repede in piele si nu mi se pare ca are un miros neplacut,  dar nu il pot defini. Nu ma deranjeaza mirosul. Nu este un ulei gras si ofera protectie UV.
  • Pentru par- cand imi fac o masca cu ulei de masline sau ricin, adaug si cateva picaturi de ulei de avocado. Parul meu este mult mai stralucitor.
  • Pentru ten ridat-mama mea are tenul matur si ridat, asa ca ori ii aplic acest ulei pur pe piele, ori in combinatie cu ulei de argan sau de migdale, ori pun cateva picaturi in crema ei antirid. Rezultatele sunt foarte bune!


  Deocamdata acestea sunt tratamentele ce le fac eu cu ulei de avocado.
  Se gaseste in magazinele naturiste. Eu am dat 12 lei pe o sticluta de 50 ml.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu